Acceptera och tillåta

Vaknar efter en natts sömn men känner mig fortfarande inte utvilad. De sista dagarna har tagit på mig även om jag sällan har svårt att erkänna sånt utan vill vara någon form av superwoman som fixar allt utan minsta sken av att det påverkar negativt. 

Hör havet utanför fönstret och påminns om vart vi är, i sjöboden och vi har en spännande tid framöver. 

Accepterar läget, klart att de senaste dagarna påverkat och så får det vara. Gör min morgonmeditation och vet inte om jag sen slumrar till en stund. Det blir i alla fall ovanligt stressigt, får ta en snabb frukost på stående fot innan de jag älskar allra allra mest skjutsar mig till dagens jobb. 

Tobias och Labolina äter frukost på Sjögrens och skickar fina bilder till mig. Jag gör mig en kopp kaffe för att försöka vakna till, har huvudvärk som jag försöker mota bort.


Det är mycket människor i butiken, kul. Jag och Hanna roddar och fixar för att alla kunder ska få en så fin och bra upplevelse som möjligt. Det är många som kommenterar att de gillar den.

Frida har lyckats med ett bra koncept där i stort sett alla kan hitta något. Den här magisk och doftar gudomligt. Måste köpa när den kommer in igen!

 
 
Drömmer om att gå på konserten som är i Grebbestad ikväll även om hela kroppen skriker efter vila. Tobias säger nej, han orkar inte och vi bestämmer oss för att inte gå. Kommer säkert ångra mig deluxe - speciellt när jag sen kanske se inlägg på sociala medier från spelningen...
 
 
Istället hämtar de hem mig och vi har en fin kväll i sjöboden.
 
Solen går ner bland vågor och klippor och  Mamma och pappa tar sig ut i blåsten och kommer förbi och vi dricker bubbel in på sena småtimmarna.
 
Vardagsliv | |
Upp