Grape

Helg, åh vad vi älskar dessa helger! Vaknar av oss själva utan att en klocka envist ringer och ringer. Labolina kommer in och gosar en kort stund innan hon hämtar en iPad och lägger sig i sin säng igen. Vi kan bara ligga kvar och kramas och njuta av en ledig helg framför oss.
 
Vi äter grötfrukost och grape - bland det godaste jag vet. Just den här var sådär härligt syrlig och varje bit var en ren njutning. Sitter länge och ser Labolinas egen stöpta ljus sakta brinna ner.
 
 
Regnet smattrade mot rutorna och Labolina åkte till farmor för kusinmys, jag planerade röjja i källaren men när jag tog mig ner och såg allt som skulle rensas så gick jag upp igen. Drack kaffe och hoppas att källaren skulle rensas av sig självt?
 
Lyssnade klart på en härlig ljudbok och på kvällen hade vi vänner på besök. Åt mat ihop och spelade sällskapsspel.
 
Vardagsliv | |
Upp