Nordens Ark och höst

Åby säteri vid Nordens Ark. Bliden togs i helgen då vi besökte parken och naturen är fantastiskt vacker just nu. Alla färger som blandas blir som en vacker tavla.
 
I lördags åkte vi med Labolina till Nordens ark. Vilket ställe detta är och så nära. Helt fantastisk och där tror jag verkligen att det kan finns något för de flesta. Är du mindre intresserad av djuren är det en härlig plats att promenera på och det finns så mycket för barn att göra! Jag minns så väl när jag var liten och vi åkte hit... Inte nog med att en härlig utflykt väntade, det var något alldeles, alldeles speciellt med att åka hit. 
 
Solen sken i alla fall på oss i lördags och det var en sån där höstdag som man ibland bara drömmer om att ha. Jag gillar verkligen hösten! Att promemera på vägar som täcks av färgglada löv och andas in den där alldeles speciella doften som bara infinner sig vid den här årstiden. Andas in och i luften känna att kallare tider är på gång, men ännu ej här. Med någon slags lycka ta fram de något varmare kläderna och använda de där stora härliga sjalarna.
 
När man under morgonen på vägen till förskolan kan säga; hu vad kallt det är och ta varandra i handen, lite för att det värmer men mest för att det är mysigt och knöla in händerna i varandras ärmar och skratta för att det blir så svårt att gå så. Att när mörkret sveper sig på kunda tända ljus och en brasa och svepa in sig i de mest mjuka plädar du kan tänka... ja det gillar jag.
 
Och jag njuter extra just den här hösten då kylan bara gör sig påmind. Runt nio grader är alldeles lagom om någon frågar mig och det får mig bara att gilla hösten än mer. 
Vardagsliv | |
Upp