Sovmorgon

Vi vaknade sent idag, jag hade lyckats stänga av alla mina tre ringklockor och det måste väl vara ett tecken på att man behöver sova ut? Ja i alla fall om man som jag idag, faktiskt kunde. Nu kan jag knappt svara på varför jag i hela fridens namn ställde klockorna... När jag vaknade hörde jag Labolina snurra runt i sin säng i rummet intill och gick in för att hämta solskenet.

Tänker att det är väl världens tur att man har en egen sol nu när "den riktiga" tycks befinna sig på annat håll än här över Fjällbacka.

Frågar henne vad hon vill göra idag och hon trycker sin fortfarande varma kropp emot min och ger ifrån sig små nöjda suckar. Hennes lilla hand letar och hittar mitt öra och hon håller på att falla i sömn igen. Berättar om mina planer för dagen, frågar om hon har lust och hon skrattar, nickar och säger jaaaa!

Vilken start på denna onsdag tänker jag och vi går ner för att äta dagens frukost.

Vardagsliv | |
Upp