Soft härlig torsdag


Härligt att vi numera kan köpa tulpaner året om, förr var det mest under vårsäsongen som tulpanerna fanns till försäljning. Dessa fina fick jag och Nellie igår av Sara och Josefin - tack snälla!


Vilken skön torsdag jag och Nellie haft. Trots regn och rusk på förmiddagen lyckades vi matcha in vår promenad då det var uppehåll. Skön att komma ut i den friska vinden och helt ärligt är jag glad att det inte är kallare äv vad det är just nu. Hade gärna sett att det kom snö, men då mycket snö och att det blev riktigt vinter... annars kan liksom kvitta.

Då det var som värst väder hann jag se en film och jag riktigt myste då vind och regn slog emot fönstren och jag satt varmt inne med tända ljus och en härlig filt.

Sedan har vi lekt och gosat, mamma och dotter och jag har svårt att greppa och ta in hur underbart det här livet som mammaledig faktiskt är. BVC besök med den första vaccinationen och söta Lisa frågade efteråt hur det var med mig... en del mammor tycker tydligen att det är riktigt jobbigt när deras barn får sprutor medan jag var självisk nog att bara vara glad att det inte var mig de stack. Och lillskruttan grät lite men var inte så långsint och än så länge verkar det ha gått bra. Ingen feber än...
Vardagsliv | |
Upp