Schlagerlördag!


Blommor till Nellie från hennes mamma. Hon blev självklart väldigt glad. Godiset var till....

Schlager dags, skall du titta? När jag var lite bandade jag alltid festivalen, då när det bara var ett program. Sedan satt jag och lyssnade på varje låt så många gånger att jag kunde texterna utantill. Speciellt roligt var det på den stora eurovision song contest finalen då man på den tiden många gånger sjöng på sitt hemspråk. Där satt lilla jag framför TV´n och sjöng efter så likt jag bara kunde på alla möjliga språk...

Idag bandade jag inte och skall jag vara helt ärlig tycker jag att hela festivalen spårat ut lite med alla delfinaler hit och dit. Ändå vill jag titta, lyssna och uppleva, det är något speciellt med festivalen. I år är väl den stora snackisen att Torsen Flinck samt att Björn Ranelid skall delta och det skulle inte förvåna mig om båda går till final bara för att. Själv har jag ingen favorit med Loreen brukar vara bra och Blossom, Gladys och Kayo i afro-dite är skickliga sångerskor.

Har du någon favorit och skall du titta ikväll?
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Jag gillade Loreens låt, bra att den gick vidare! /Jossan J

Upp