Frosta av!


Hur ofta frostar du av frysen? Vi har aldrig gjort det under tiden då vi bott här men nu var det dags! Kanske kan vi laga det där som gått sönder högst upp och åter få en fungeande låda...

I morse då jag kom ner i köket var det - kallt. Tittade ut och trodde först att det snöat men insåg snabbt att det var frost. Termometern visade på minusgrader och inne var det som sagt ganska kyligt. Drog åt morgonrocken och stoppade ner fötterna i ett par tofflor. Glad och nöjd över att få mysa runt hemma.

Funderade en kort stund över om jag var redo för kyla och vinter, men vem kan välja? Det blir var det är och någon resa till varmare breddgrader är inte aktuellt för min del inom den närmsta framtiden för min del... även om jag så önskat.

Mamma var vägen om för att prova om byxorna hon håller på att sticka till Nellie skulle passa. Igår blev tröjan hon gjort klar och jag tror att det kommer bli en ursöt dress på en ursöt liten tjej. Tänk vilket jobb hon lägger på dessa små plagg min mamma...

Om en stund får vi, jag och Nellie, besök här hemma och promenad samt lunch står på dagens schema. Inte allt för betungande utan bara trevligt, att vara mammaledig är verkligen inte dumt!
Vardagsliv | |
Upp