5 veckor gammal

En gammal vagga står sedan drygt fem veckor här hemma hos oss. Något vi lånat av goda vänner för att vår lilla Nellie skall ha en plats på dagen att sova i. Nu sover hon hellre i sin vagn än i vaggan, men det är en annan sak. Fin är den i alla fall och på natten sover hon sedan två veckor i sin egen säng.

Tänk, idag är hon fem veckor gammal denna lilla flicka som redan är en personlighet som vet vad hon vill/inte vill. Även om jag inte tillhör de mammor som i timmar kan sitta och titta på mitt barn är jag en oerhört stolt mamma. Jag funderar på om man kan ha ett "snällare" barn.

Hon sover, äter, kissar, bajsar som hon ska och däremellan är hon numera vaken och glad. Det är en fröjd att mötas av det sociala leendet och se hur hon nu kan fokusera båda ögonen och följa med blicken.

Själv mår jag också bättre och amningen fungerar utmärkt. Jag hinner med både mig själv och Nellie och känner ingen stress över att "inte räcka till". Sova får vi göra alla tre, hela nättrena, vilket gör att man orkar och känner sig stark. T är också fantastiskt med sättet bara han kan vara på. Tillsammans växer vi i rollen som föräldrar och blir mer säkra på oss själva samt på Nellie. Vi lär ständigt av varandra vad vi behöver - en oerhört spännande tid!
Livet som mamma | |
Upp