Den stora är stor

Den absolut största drink jag beställt är den här ifrån London! tack och lov för att jag älskar mojito!

- Jag tar en stor tack, säger jag.
Servitören tittar förvånat på mig.
- En stor? Hon ser verkligen frågan ut.
- Ja tack, säger jag igen.
Hon tittar sig omkring i restaurangen för att se om hon kan se någon annan som beställt in en stor drink, men ser ingen.
- Den stora är verkligen stor! säger hon.
- Bra, jag vill ha en stor, svarar jag och hon går därifrån med min beställning. Linn väljer en liten (med alkohol) vilket snart skall visa sig vara ett klokt val.
Strax är servitören tillbaka med en literkanna med min drink.
- Varsågod, säger hon. Här kommer en stor drink.
Jag stirrrar på kannan, stirrar på sugrören. Skall jag dricka direkt ur den här? funderar jag på och smakar. Himmelskt god, men efter ett tag blir jag tvungen om ett mindre glas att dricka ur. Hur ser det här ut, sitta och dricka direkt ur kannan:)
Ok, jag ville ha en stor drink. Till det roliga hör att jag sällan beställer in stora drickor utan alltid väljer de mindre alternativen. Den här gången slog jag mig själv och jag och Linn skålar.
London 2011 | |
Upp