Sötsug och att vara nöjd över sin kropp


Det är lätt att man trycker i sig, ja kanske lite för mycket, av dessa godsaker då man som jag traskar omkring hemma. Bilderna från delicato är i alla fall härligt underbara!

Småäta vet väl de flesta att man bör undvika. När man går hemma, för vilken orsak det än kan vara, så är det enligt mig - skitsvårt - att låta bli! Det är lätt att man behöver en liten paus från pluggandet, reser sig och finner sig själv ståendes i skåpen rotandes efter nått gott...

Det där med vikten känns plötsligt oändligt långt borta, för att inte säga helt glömt tills på kvällen då man får se sig egen spegelbild och minns... just det - den där sista kakan/bullen/godiset var kanske lite onödigt. Bättre fokus tills morgondagen!?!

Nu börjar snart beach 2011 hetsen då vi tvingas läsa om det ena sättet bättre än det andra att komma iform. Jag får ångest varje år och vill helst gå och gömma mig. HATAR alla dessa kampanjer!!! Aldrig har det väl hänt att jag gått omkring i badkläder och kännt mig fab, hur vältränad eller otränad jag än må vara.

Förra året lyckades jag gå ned drygt 9 kg från aug-dec, ganska mycket på en liten kropp som min. Var glad när jag fick skota in skidbyxorna rejält. Men attt vara nöjd med min kropp är inget jag haft glädjen över att kunna säga att jag är, men i år 2011 lyckas jag kanske med att finna glädjen över att se ut just så som jag gör. Någon dag borde den väl komma... För guds skull, jag är ju snart 30, nog borde jag kunna vara nöjd jag också.
Vardagsliv | |
Upp