Hans födelsedag, min dag

Vaknade tidigt, beredd på ännu än dag i detta underbara liv. Kändes lite krystat att tänka just så när klockan nätt och jämt paserat 06.00, kylan bitandes, fortfarande mörkt och så en "lång" bilfärd framför mig.

Första stoppet var på bilprovningen... hittade till en början inte. Körde förbi och höll på att missa tiden där jag sladdade omkring på de isiga gatorna. Bilskrutten gick... inte igenom. Återbesök om en månad! Tankar på att köpa en helt ny bil kom åter till mig, men just nu känns ekonomin sådär...

Andra stoppet - tandläkaren. För en gång skull ett ganska trevligt besök för tanden som börjat en egen väg är snart på rätsida - utan några som helst ingrepp.

Tredje stoppet - Torp. Köpte en present till T, något jag själv ville ha men tänkte att han lika gärna kunde få öppna ett flott paket. Handlade mat till kvällens middag...

Fjärde punkten för dagen - förberedelser. Jag lagade en paj, åt och... ja vad händer? Jo jag somnar! Vaknar när T kommer hem ifrån jobbet helt utan att ha hunnit förbereda ett dugg...

Femte saken - stress! Snabbt röjja och fixa sig själv och  maten. För att inte tala om att vakna, lättare sagt än gjort!

Sjätte punkten - Maten är färdig, vi äter en fantastisk måltid. Att det blev såå gott!!! T öppnar presenter. Av mig får han paketet från Torp + ett presentkort av de andra får han... ja andra saker.

Sjunde och sista för dagen - Uno Svenningsson i Hamburgsund. Fullt av härliga människor och en fantastisk konsert! Har alltid gillat Unos musik och igår kväll, där denna äldre skitsnygga karl drog den ena låten efter den andra var det precis så bra, om inte bättre, som på skivorna. Annika, kompis till min kompis kompis var med och sjöng med Uno och tillsammans lät det fab!

Ok åttonde och absolut sista - SOVA!

(tur att jag är i fas med skolan)
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Kul! Såg på FB att Annika varit med Uno i Hamburgsund. Kul att det lät bra! Och att Tobias verkar haft en skön födelsedag! kram /Jossan

Upp