Tidigt uppe!

Ny doft från Yanke hittade jag inne i vårt ljusskåp...

Tidig morgon här i Fjällbacka. Vaknade med en lätt värk i ryggen och bestämde mig för att gå upp. Tassade tyst upp ur den varma sängen för att inte väcka Nellie som numera alltid sover i sin egen säng. Ute är det fortfarande mörkt men här inne har jag tänt ljus och värmt en kopp te.

Myser av tystheten och december och hann se på julkalendern även den här morgonen. Älskar känslan av att vakna tidigt, av mig själv, och mysa runt utan några som helst tider att passa. Att vara hemma, pyssla och dona, passar alldeles utmärkt för mig just nu.

Känslan av att det är underbara fredag finns alltid där på fredagar, trots att jag är hemma. Det är någon speciellt med just den här dagen och kommande helg. Idag skall jag åka själv med Nellie till Göteborg. Vi skall träffa vänner och vid 15:00 skall syster yster passa Nellie då jag skall till en salong för att göra något som jag länge velat göra!

Är inte det minsta nervös över att lämna min dotter för barnpassning vilket är en lättnad! Om jag ändå skall vara ifrån henne är det lika bra att jag kan koppla av, annars känns det meningslöst om jag tror att jag skulle kunna göra "passningsjobbet" bätter. Men det är fantastiskt att det fungerar att pumpa bröstmjölk och Nellie sedan kan ta flaskan så att jag fortfarande kan göra lite av allt det där jag vill. Och fantastiskt att jag har människor i min närhet som är villiga att hjälpa mig med Nellie så att jag kan sticka ifrån, om så bara för en liten stund.
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Vad är det du ska göra på salongen?? nyfiken :) /Jossan

Upp