Hummerfiske - premiär!



Idag startar årets hummerfiske. Fiske efter hummer är tillåtet fr.o.m. måndagen den 27 september 2010,  kl 07.00  t.o.m. lördagen den 30 april 2011. Jag fick förfrågan om jag ville låna ett gäng burar, men valde att inte göra det i år. Det tar mycket tid, men visst är det extra gott att äta en egen fångad hummer!?! Som max får du som fritidsfiskare ha i 14 burar medan du som är yrkesfiskare får ha upp till 50 hummertinor.

Ofta brukar jag se de första som åker ut med sina båtar i samband med att jag åker till jobbet. Men idag hade jag sovmorgon och hemmastudier så istället fick jag se några som kom i hamn igen då jag gick för att möta Emma och Casper för en morgonpromenad.

Riktigt härligt höstväder nu, men vinden är kall. Tog med kameran ut för att fota vackra höstfärger men slogs av hur grönt det faktiskt fortfarande är.

Det blev en härlig promenad och sedan kaffe och fotografering av Casper i stället. Sedan hem, äta och plugga. T kom hem och vi åt middag tillsammans. Mysigt även om det blev en snabb lunch och han strax var tvungen att sticka iväg.

©Johanna Granqvist. 
  Mina bilder får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtels.
Vardagsliv | |
#1 - - Becci:

sv: Joo och det var det också :) Önskar jag kunde dela med mig! hihi

#2 - - Anonym:

- nice pics!

#3 - - Rebecka:

fina bilder, speciellt den första! :)

Upp