Bra, men trött dag!


Orkidéer har vi många i detta hem. Det är enligt mig en fantastisk blomma som är så oerhört vacker - när den blommar. När den inte blommar är bladen inte mycket att visa upp. Det "enda" jag gör med mina blommor är att vattna när jag kommer ihåg och då genom att låta krukan stå i vattenbad över natten och ibland längre än så.

Kort arbetsvecka för mig den här veckan vilket känns riktigt skönt, tisdag - onsdag. Inatt sov jag inte många timmar. Brevid mig låg någon som släpade stockar och det var varmt och kallt om vartannat. Allt för många tankar virrade runt i mitt huvud och jag hade fruktansvärt svårt att komma till ro.

När klockan ringde 05.30 efter ca 2½ tim sömn, var jag så trött att jag knappt visste ut eller in men lyckades trots det ta mig till jobbet vilket alltid är något. Det har varit en lugn dag även om allt gått i ett och det har varit skönt för mig för då har jag inte haft tid att tänka på hur trött jag egentligen är.

Hade lönesamtal idag som var liite positivt i alla fall. Hade inte större förväntningar men det är alltid nyttigt att höra vad chefen ser och uppskattar att jag gör. Inga saker jag behöver "bli bättre" på mer än att fortsätta inspirera och utveckla den verksamhet jag är i.

Snart skall jag tillbaka till jobbet för detta läsårs föräldramöte. Jag hann dock hem en snabbis för att ladda batterierna, men vad gjorde jag? Ja inte la jag mig på soffan, nej jag svepte runt med dammsugaren och fejjade högt som lågt.

Energi mina vänner - eller är det bara tröttnisse som spökar:)
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Du är ju fantastisk kära! Puss M

#2 - - Johanna:

M: Om du är den M jag tror du är så är DU fantastisk. Åh vad glad jag blev över din kommentar. Saknar dig, massor!

#3 - - Anonym:

Massa kramar från Brännögatan!

#4 - - Johanna:

M: åh, finaste du! Du gör mig GLAD

Upp