Det händer så lätt...

Efter jobbet åkte jag till konsum för att panta burkar. Ha tänkte jag där jag gick med alla påsar i ösregnet till konsum från bilen, just passande dag att panta brukar på, så typiskt mig!

Burkarna har samlats på ända sedan i somras och det var då fler burkar med alkoholhalter än saftburkar... hm undra vem som kalasat så?!?

Kände mig väldigt duktig som "tog tag i detta nu" Att ha massa tomma burkar ståendes här och där är långt ifrån en hitt och lika trist är det även om de är ihopsamlade i påsar. När jag ändå var i duktighetstagen skulle jag passa på att köpa grovt knäckebröd. Ett knäcke som jag smakat på hos en vän, för typ 100 år sedan, och som jag har för mig att jag tyckte var väldigt gott.

Eftersom jag så sällan är och handlar, det är T som gör det i vårt "hushåll" och eftersom jag vid de tillfällen jag handlar ofta kommer hem med massa onyttigheter, har det inte blivit av att jag köpt knäcket.

Så jag var på konsum, köpte mitt grova knäckebröd och lite mjölk... och sen då? Ja sen bara råkade jag gå förbi glassdisken och plötsligt stod jag i kassan och betalade... för ett glasspaket också.



Ja så lätt är det för mig att bryta mitt duktiga. Nu skall jag bryta ännu mer genom att äta upp allt till Desperate Housewives!

Skön måndagkväll!
Vardagsliv | |
#1 - - Dilan Amin:

Hejhej!



PUSS!!

/ www.mramin.blogg.se





#2 - - Emma:

Ja det händer så lätt...du är inte ensam!!!

Kram

Upp