Tillbaka

Så var vi tillbaka efter vår lilla biltur. Hälsade på T´s syster och hennes familj och gosade i massor med de busiga tvillingarna. Bland blöta pussar, varma snabba joggingrundor i huset, rutschkana åkning och skratt åt vi ostkaka och bulle. Ostkaka är egentligen ganska gott... äter det dock aldrig. Vi pratade om hur lätt/svårt det är att gör egen ostkaka... Har för mig att jag testade att göra det nån gång i högstadiet under hemkunskapen, men minns inte om det var vare sig lätt eller svårt.

Var på Ica för att fylla upp kylskåpet. Av någon anledning föredrar jag Ica framför Coop, men jag skall inte säga att den ena är bättre än den andra, snarare att de är bra på olika saker! Köpte fler påskliljor och två fantastiska stora ljus som kommer att ljusa upp det fint här hemma. Ibland köper jag fler ljus än vad som går åt, men dessa vara bara såå fina. Bor man dessutom på två ställen går det oftast alltid åt, tids nog.

Nu är det middag som står på schemat! Färsk pasta med kräftstjärt sås, en rätt som jag blev bjuden på och bara älskade!

Vardagsliv | |
Upp