Snö, snö, snö så långt ögat kan se

Snön vräker ner, hela marken är det och dimman är tät. Sitter i morgonrocken med levande ljus och myser inne i värmen. Trots att jag absolut inte vill ha snö, inte nu, utan påsk är det ganska mysigt här inne. Hela landskapet har förvnadlats från ett vårit landskap till ett vintrigt.

Någon ringde till oss tidigt i morse och var riktigt full! Ville låna en snowboard eller nått liknande och ha lite skoj. Jag kände mig lycklig över att vakna och inte behöva vara bakfull! Igår lagades det god mat med vänner och vi drack gott vin, passade mig utmärkt! Vi pratade om människor som sattsar här och det är alldeles underbart, med sådana människor kommer samhället att överleva. Med de som bara anser att allt skall vara säsongsöppet kommer det nog inte att hålla.

Har ännu inte pratat med min familj om hur vi skall göra med Norge färden. Just nu känns det mer lockande att stanna här, men vill de åka följer jag med! Hoppas att syster yster känner sig bättre idag och att febern har gått ner! Usch för att vara sjuk, och just nu måste det kännas extra jobbigt när man har lite lediga dagar med vänner och familj.

image105
Bild: Privat, utanför fönstret idag...
Vardagsliv | |
Upp