Är alldeles för ledig, verkar det som!

Åh!!! när vi kom hem ifrån middagen tog jag en titt i min kalender som legat begravd nu en längre tid och shit vad mycket jag lyckats förtränga under mitt påsklov. Det är grymt farligt att ta sig för mycket ledigt verkar det som och detta får jag sota för nu... och kanske är det fler som får sota för det!

Upptäcker att jag har en hel hög med utvecklingssamtal till veckan och inför dessa har jag inte fyllt i någon IUP, jag ligger sjukt mycket efter och har ingen aning om ifall barnen fyllt i, har inte ens varit inne och tittat. Upptäcker också att vi skall ha klasskonferans på måndag morgon vilket betyder att jag måste åka till Lerum på söndag! Jag som hade planerat att åka på måndag då jag trodde att jag som vanligt började 09.30... Åh vad trist!!

Som tur är känner jag inte samma ångest jag gjorde sist gång jag var i Lerum, bara att det är trist. Ännu tråkigare är att mina grannar åker till Thailand så nu blir det jag och Mr A som får rocka i huset. Nåja, min vecka kommer vara jobb, jobb, jobb med en hel hög utvecklingssamtal då vill säga plus att jag skall lyssna på Lena+Orup på Rondo och träffa mitt kära gamla Boråsgäng! Mitt i detta skall jag försöka få till en klipptid.... Ja, detta blir bra! Men varför sitter jag här en lördags kväll och oroar mig för veckan?!?!

Nu kan jag ju leta efter alla saker jag hoppas och tror ligger i Lerum...

Ha det!! Och glöm inte att ställa fram era klockor i natt!
Allmänt | |
#1 - - mAria:

Hej Johanna! Men så bra med en lärare i en blogg! Jag tror skolan skulle bli mer effektiv om tempot sänktes med 25% och de yttre kontrollpålagorna inte duggade in lika tätt. Lärarna skulle bli snällare mot varandra och eleverna och barnen skulle få tiden de behöver. Tror jag.

Upp