Dubrovnik

Idag har varit en bra dag även om starten inte var den bästa. Vaknade med ett allt annat är gott humör... Men så ringde Jossan och sa att hon skulle komma till Fjällbacka vilket gjorde mig glad igen.

T hade varit på Setterlinds och handlat nybakade frallor och vi åt och började packa inför resan.

Så kom Jossan och vi tog en sväng nere på byn, köpte glass och stroasade i butiker. Gick hem, Jossan åkte hem, vi tvättade och åkte sedan till mamma, pappa och SysterYster för att fira mammas kommande födelsedag. När vi dukade av middagen kom T plötsligt på att vi hade vår tvätt ue och det hade plötsligt börjat regna här i Fjällbacka. Vi cyklade ssnabbt som aldrig förr och lyckades precis rädda kläderna från att bli blöta igen innan en rejäl regnskur svepte förbi.

Tillbaka till päronen och sedan hem för att fortsätta packa... Om några timmar är vi i Dubrovnik. T tjatar att jag måste ta med cyklop och sånt eftersom det tydligen är sååå bra att snorkla där... jag säger inget eftersom jag inte gillar att snorkla. Blir han lycklig av att det ligger sånt där i min väska gör det mig i och för sig inget... användas kommer det knappast att göras, men det är en annan femma.

Så ha det skönt och bara alla! Nu åker vi på semester och låter att kartonger efter flytt få stå!

Vardagsliv | |
Upp