Tänd ett ljus och låt det brinna

Så många som bryr sig! Egentligen så få som inte gör det, ändå är det de få som tar plats, som hörs och syns. Jag sitter och tänker på mannen som dödat så många, vad är det som gjort honom till den han är idag? Har han någon gång ropat på hjälp utan att någon hört? Hur mår en människa som dödat nu?

Tankarna går återigen till Engla och hennes familj. Tänker på mina skolbarn som är i samma ålder och som har funderat så mycket på vad som hänt. Hur förklarar man en sådan händelse för ett barn?

Igår när jag läste att de hittat henne rullade tårarna, en känsla av maktlöshet ramlade över mig. Ett litet barn, en liten flicka, som bara var på väg hem. VARFÖR?!?

Ikväll klockan 21.00 tänder jag ett ljus i mitt fönster. Tänd ett du också och hjälp till så att de som bryr sig är de som syns och hörs.

/Johanna
Vardagsliv | |
#1 - - Alexandra:

Jag tänker också tända ett ljus för lilla Engla...

#2 - - mariachi84:

Jag kommer oxå att tända ett ljus i fönstret!

#3 - - Mathilda:

Ja det är hemskt hur någon har mage att döda ett barn!

#4 - - Vanga:

Jag ska nog plugga lite, sj då:)

#5 - - Jenny:

Nu har jag kikat in:) Söt liten blogg! Men de allra lustigaste är att jag, mer eller mindre, är uppväxt i Grebbestad. Så nära:)

kram,
Jenny

#6 - - Claudia:

jag är med på att tända ett ljus, det är ju det minsta man kan göra för hennes familj.

#7 - - Cissi:

Det är så sjukt att man kan göra något sånt!

Varför finns psykiatrisk vård som straffalternativ? Ingen som dödar en annan människa kan ju vara helt frisk. Sätt alla i fängelse istället!

#8 - - Emma:

Jag förstår inte att det finns människor som kan göra något sådant mot ett oskyldigt barn. Vissa borde verkligen inte få finnas.
Vila i frid, Engla.

Upp