God morgon!

Åh nej, jag vill inte! Tittar ut på balkongen och ser ett tunt lager snö... Vad är det undrar T, är det snö? Han kommer fram och tittat och han också och blir lika besviken som jag. Snälla, kan det inte få vara vår nu!?!

Ja, dett är ett typiskt april väder, ena dagen sol så att du kan gå utan jacka, andra dagen snö och du får ta fram alla varma kläder igen. Min födelsedag har genom åren varit ett utmärkt exempel på detta väder. Jag fyller den 14 april och under de gångna åren har jag haft allt från riktigt sommarväder till att skidorna varit på och jag har åkt längd åkning i trädgården.

Idag skall jag ha födelsedags middag för familj och släkt och äntligen är all mat planerad. Har inte riktigt kunnat bestämma mig i veckan men nu är allt inhandlat och skall "bara" lagas till. Funderar på om jag skall ringa mamma och fråga om hon skall med ut på en snabb promenad innan jag börjar förbereda, T ville absolut inte gå i detta väder. Tja, tar man bara på sig ordentligt, att frysa är verklige INTE skoj, så är det allt skönt när man väl kommer ut.

Vad skall ni göra en lördags som idag? Har ni snö utanför era fönster? Hoppas att er dag blir fab, vad ni än hittar på!
Vardagsliv | |
#1 - - Sofia:

Visst blir man besviken när man vaknar upp och ser ett vitt täcke med snö utanför fönstret. Verkar redan smälta bort här som tur är. Hoppas att du får en riktigt bra helg!

Upp