God Morgon Happy Friday!

Ögonen är knappt öppna och det är en mycket mycket trött lite fröken som sitter här. Försökte lägga mig i någorlunda tid i går men jag kunde inte somna! Låg och vände och vred på mig i en evighet, försökte med att läsa, se på TV och tillslut somnade jag. Då måste klockan ha varit supermycket och nu... nu vet jag inte hur jag skall orka dagen.

Att det är fredag gör dock det hela mycket lättare. Min absolut bästa dag när hela helgen ligger framför mig. I eftermiddag åker jag till Oslo för att hälsa på vänner. Skall bli såå mysigt och ännu mysigare om T bestämmer sig för att följa med. Igår kände han sig fruktansvärt trött och visste inte om han skulle orka... jag håller tummarna för att han inte känner sig som jag just nu, som världens tröttaste.

I Oslo skall det i helgen vara en stor loppis och dit skall självklart vi och fynda. Mina vänner har även lovat mig att hinna med ett besök på stan. Måste ju hinna shoppa lite:) I detta land, Norge,  värnar de verkligen om vilan, på söndagar är allt stängt för då skall man vila och bara vara... ibland lite störande om man är tokshoppingsugen, men men... hur skulle det fungera i Sverige tror ni?

På jobbet idag skall vi fortsätta arbetet med Istiden och mina elever skall göra färdigt sina bilder till tävlingen alarm 112, tror jag att den heter. De skall måla ett supertema, ett tema som kommer när man ringer 112 och vinsten är ett besök av Markolioo. Skriver mer sedan, nu är det ny dag, nya tag!!
Vardagsliv | |
Upp