Slutar strax att ringa, men vart hamnar vi då?

Blev trött, ledsen men mest förbannd på någon igår. Någon som verkligen står mig nära, som jag ofta brukar ringa... Ringde igår, inte för någon speciell anledning utan mest för att jag saknade den här personen och bara ville prata. Frågade hur dagen varit och om livet i allmänhet, sånt där man frågar. Tyvärr fick jag inte de svar man brukar få utan mest gäspningar och en önskan om att avsluta samtalet fanns där hela tiden. Ingen motfråga om hur jag haft det... Förbaskat trist och ännu tråkigare är det att detta händer allt för ofta! Slutar strax att ringa, men vart hamnar vi då?

Antar att du läser detta och det är nog det som är en del av meningen med att jag skriver just här, just nu. Hade god lust att lyfta luren efter vi lagt på igår, eller skicka ett sms med texten, att jag också haft det bra idag, men lät bli. Kanske blir gångerna då jag låter bli allt oftare. En tanke...
Vardagsliv | |
Upp