Där det alltid finns någon som tar emot mig när jag faller........

Ibland händer det saker runt omkring mig som jag inte kan stoppa. Just nu är det ett sådant tillfälle och det enda jag gör, även om det inte känns rätt, är att stå och titta på. Mina ambitioner var så höga och jag var full av förväntningar inför det nya året och dess nya uppgifter... min mardöm var att saker och ting skulle bli precis så som det blivit.

Och nu står jag här, mitt i min egen mardröm och försöker somna om, försöker låta bli och drömma. Det hjälper inte hur mycket jag än nyper mig själv i armen... mardrömmen är sann och jag kan bara handskas med situationen på bästa sätt.

Villrådigt vänder jag mig och efter hjälp... Jag försöker sträcka ut båda mina händer, men när jag ramlar finns det ingen där som tar emot mig.

Löften dit och löften hit. En gång för alla har jag bestämt mig för att leva för glädjen och lyckan i mitt liv, inte detta jobbiga och plågsamma. Just nu längtar jag hem till min familj. Där löften är onödiga, vi vet att vi har varandra. Och där det alltid finns någon som tar emot mig när jag faller........

Vardagsliv | |
Upp