I den blöta, mörka natten är det ingen som ser mina tårar...

- Kom igen, det ser jätte bra ut. Den rödvit klädda kvinnan framför mig skriker. Ta nu i för allt du har. Jag lägger skakandes ner mina boxhandskar på golvet och tar vattenflaskan. Armarna skakar och svetten rinner. Försöker torka bort det värsta med undersidan av armen innan det är dags igen.

Höger, vänster, tänker jag där jag står och sparkar mot kvinnan framför mig. Benen känns som spaghetti, men ändå fortsätter jag. Tar i med krafter jag inte visste att jag hade.
- Det ser jätte bra ut, säger hon igen. Du ser nästan farlig ut...
Tänker på allt som hänt den senaste tiden och slår en hård höger. Tänker på alla tårar som gråtits och löften som getts. Tänker på hur trött jag varit...

Det regnar ute och himlen är alldeles svart. En bil kör förbi med envisa vindrutetorkare som går i ett. Bilen lämnar ett dunkelt sken när den kör iväg. I den blöta, mörka natten är det ingen som ser mina tårar...
Vardagsliv | |
Upp