Djävulen bär prada

Har blivit ett riktigt biotroll på sista tiden, hur mysigt som helst! Igår var jag och såg filmen Djävulen bär prada, som var en underbar film. En riktig tjej film med massor av skor, kläder och väskor. Det enda jag inte gillade med filmen var att skådespelerskan Anne Hathaway skulle framställas som fet. En ursöt trådsmal tjej kan inte bli något annat än smal i mina ögon.

Efter att ha läst boken måste jag för en gång skull säga att jag gillade filmen bättre än boken. Ett bra betyg!

Innan bion hann jag med en fika och måste hålla med alla fikamänniskor om att det är förbaskat mysigt att fika:)
Anne

Från sf:
Andrea Sachs kommer till New York med en dröm om att jobba i tidningsbranschen. Hon tror hon äntligen är på rätt väg när hon lyckas få det eftertraktade jobbet som assistent till Miranda Priestly, chefredaktör på en av världens ledande modetidningar. Men Miranda visar sig vara chefen från helvetet och Andrea måste snart bestämma sig om hon är villig att sälja sin själ till djävulen för att nå sina drömmar.

I rollerna bl.a: Meryl Streep, Anne Hathaway, Stanley Tucci m.fl.

Film | |
#1 - - Anonym:

har inte sett filmen än men tyckte boken var lite långtråkig ibland så det låter toppen om filmen för en gångs skull var bättre än boken!!

#2 - - Johanna:

re anonym: Ja filmen var en perfekt tjej film. Kläder, skor och väskor i lagom mängd, och lagom är alltid bäst!!

Upp