Bullbakar dag

Efter att Karin åter blivit sjukskriven får jag och mina kollegor ändra om i våra schema, för att allt skall kicka och klaffa på jobbet... vilket har lett till att jag måste öppna tre dagar i rad. Gå upp tok tidigt alltså! I morse började jag nästan klockan sex och runt sju tiden i morse stod jag och bakade kanelbullar för fullt. Jag gjorde i alla fall en bulldeg som fick stå och jäsa till sig innan ett par barn fick äran att baka ut bullar.

Ledsamt nog fick vi inte äta några bullar utan vi sparade dem tills vår utflykt till skogen i morgen. Skall bli mysigt... nu ikväll har jag stillat mitt bullbehov och satt Caroline och hennes vän i bakartagen. De belv mycket goda!!

Resan är föreesten äntligen bokad. Ser fram emot lite värme, här i Lerum har det snöat en massa idag.
Vardagsliv | |
Upp