Som Angelina Jolie och hennes familj

Jag är en tjej som gillar leva med fart. Ja, jag blir mer stressad av att bara sitta och rulla tummarna, än att ha fullt upp. Att ha kalendern inbokad för ett bra tag fram tycker jag är bra och framförallt roligt! Jag vet vad jag skall göra, när jag skall göra det, och oftast med vem. Men så finns det stunder i livet då man bara vill sätta sig ner i soffan och vara...


Sådan stunder uppstår oftast för mig när jag har flera saker att göra, på samma gång, och jag på något sätt måste välja bort det ena framför det andra. Beslutångest, även kallat.

Som idag... Efter jobbet skall jag skynda mig hem och välja ut kvällens out fit. Hittills har jag bara svaga funderingar på vad jag skall svänga loss i på dansgolevt så det blir till att åka hem och prova. Sedan åker jag till Borås där jag skall ta mig i kragen och göra terminens första balettlektion, skall bli skoj. Sedan är det vänner från studietiden, som för övrigt känns otroligt avlägsen och tyvärr måste jag ringa en vän och avboka en fika vi planerat...tiden räcker helt enkelt inte till. Kanske kan jag hinna träffas en snabb stund på lördagen.. ja vi får se.

Till råga på allt har jag massa missade samtal på mobilen där jag är bjuden på ytterliggare en fest i Göteborg. Att jag skall hinna med det finns tyvärr, igen, ingen möjlighet till. Skumt, jag bjöd dem på min exaensfest och det är först nu som inbjudan kommit fram!?! Posten, vad sysslar ni med? Festen var förra helegn.

Lördag är det i alla fall 25 års fest och jag har hittat en ultimat 25 års present! Ganska nöjd över den och hoppas att födelsedags "barnet" blir lika nöjt. Till den festen är klänningen redan bestämd, tack för det... Min Maria Westerlind klänning, som för övrigt har en liten butik mitt i Göteborg.

Jag och Sofia var naturligtvis tvugna att gå in igår, vilket fynd jag hade gjort med mina Maria kläder!!

Bokrean var toppen, handlade många bra böcker och en som jag gärna velat vara utan. Läste inte ordentligt på baksidan förrän jag kom hem.... Ja, ja det var ju ändå rea.

Men som sagt, ibland vill man bara vara... Som Angelina Jolie här med sin son Maddox 4 år, de har bestämt sig för att bara vara ett tag. Det är ni värda, sa jag då!... tror inte de hörde mig:)

40151-25
Bild: People...

Vardagsliv | |
Upp