Annorlunda, men minnesvärd!

Tänk er två ganska storvuxna tjejer liggandes i var sin soffa med åtta spralliga, glada barn springaneds runt omkring sig, tjejerna sover och en av dem snarkar lite lätt. Mot en vägg står Nic Schröder och sjunger sin Hej Hej Sommar.

- Fjöken
! ropar en söt liten kille till mig. Han pekar på de sovande tjejerna. Titta Hanna, fjöknana sover. I ett desperat försök tänker jag på något smart jag kan svara, men vad skall man säga?
- Ja, säger jag. Jag ser det...

Tänk dig att du kommer på någon utav dina kollegor med att sno mat ur kylskåpet. Inte en gång, inte två gånger... så många gånger att du tappar räkningen och till slut bara kan säga det självklara som finns att säga:
- Jasså här står du och äter igen.

En vecka som har präglats utav TV, glass, godis, popcorn, bullverk i alla dess former. Fröknar som märkligt nog sagt till sina elever att det inte går att gå ut när det regnar. Tänker tyst för mig själv: Vart tog uttrycket vägen att det inte finns dåligt väder, bara dåliga kläder.

Jag träffar en kollega som alltid pratar om sig själv i tredje person. En som mest läser tidningen. Jag träffar massor av helt underbara barn, och även de som är mindre underbara.

Mest faschinerad är jag ändå av Benjamin. Killen som tog mig med storm. Efter hans tacktal vid lunch idag kan jag inget annat än önska killen Lycka Till...
Vardagsliv | |
Upp