Pengar på gatan

I morse när jag gick till jobbet, trött som aldrig förr, funderade jag på hur skoj det hade varit att hitta en peng liggandes på gatan.

Minns en gång när jag och Jossan skulle hyra film i Uddevalla och jag hittade 20 kr på vägen till videoöppet och 20 kr på vägen hem... ibland har man en märklig tur!! Min tur bekostades säkert av någons olycka i och för sig... kan inte ha varit roligt att bli av med pengarna på det viset!!

Hur som haver, så hittade jag i alla fall en peng i morse! Dock bara en krona, men det var inte vilken krona som helst, det var en lyckokrona. Alldeles ny och blank var den!! Ha, skumt att jag fkatiskt hittade en peng på gatan när jag gick och funderade på det...

Senare i eftermiddag kommer Jossan faktiskt hit. Hon skall äntligen få se hur jag har det här i Lerum, men också få följa med och titta på den nya lägenheten som jag skall kika på idag.

Föräldramötet gick strålande förresten, och bildspelet som jag suttit med i timmar var otroligt uppskattat. Kul!!
Vardagsliv | |
Upp