Sol och sommartid

Trots att vi ställer fram klockan en timma idag vaknar jag tidigt. Gardinerna är tunna och släpper in morgonljuset. Huset är fortfarande tyst och jag ligger en stund och bara lyssnar ut i intet innan jag tydligen rör på mig för mycket. T vaknar och säger att det dunkar i sänggaveln och ber mig vara stilla innnan han somnar om och drar djupa andetag.
 
Vi säger hejdå till Kristina och Dag som inte ska åka någta skidor och tar oss ut. Det är fint i pisterna i dag också men snön är tung och det droppar från taken. Det är skidprovarhelg, T provar ett par innan vi möter upp kusinerna. Det suger gott i lårmusklerna och jag känner mig på ett bra sätt trött där jag står med ankarliften nere i knäna och en stor liten Labolina bredvid mig som utvecklat sin skidåkning något enormt. 
 
Idag skulle farmor Gulli fyllt år, det är våffeldagen men våfflan uteblir för vår del. Vi äter pannkakor ihop med kusinerna innan bilen rullar hemåt. Labolina somnar när vi kommer till Rjukan och sover hela vägen till Tanumshede. När vi parkerar bilen hemma är det fortfarande ljust ute.
 
 
Vardagsliv | |
Upp