Sin bästa vän som blivit mördad...

Satt och åt fiskgryta med någonslags currysås och det slog mig plötsligt att jag under de senaste timmarna suttit och tänkt på dagen som om det vore fredag, gissa vad besviken jag blev när jag kom på att det "bara" var torsdag. Barnen som satt runt mitt bord fattade ingeting, vad är det för fel på torsdag och varför längtar du tills fredag undrade dom.

Stina är sjuk och det blir ingen julklappstävling imorgon, fest är inställd. Hoppas på att vi kan ta det en annan dag för jag har äntligen lyckats hitta tre julklappar.

Fikan med Oksana igår var lite märklig, visst har hon blivit fantastiskt duktig på svenska men det skljer oss så mycket åt. Smal som en sticka hade hon blivit, men jag förstod också att hon haft det riktigt tufft med sin bästa vän som blivit mördad...Samtalet flöt inte direkt på... när jag frågade något och hon svarar på något helt annat gör det lite kruxigt. Vi har också så oerhört olika värdeingar i livet och hon kunde absolut inte förstå att jag inte hade några som helst planer på att gifta mig snart:-) Men trots olikheter var det roligt att se henne igen.
Vardagsliv | |
#1 - - Cecilie:

*tassar in och kikar* :)

Upp