Bättre gröt tillsammans, än oxfile ensam...

Trots att jag sovit en hel natt är jag helt utslagen. Att jag dessutom sovit mycket bra tycks inte spela någon roll. I morse när jag vaknade var det svinkallt i hela lägenheten. Utanför det öppna fönstret hade temeraturen sjunkit till under +10 grader och jag fick än en gång tassa på tå över golvet, för att inte förfrysa mina fötter. Påminde mig själv om att leta reda på mina svart tofflor som skall stå någonstans, det tycks vara säsong för dem nu.

Idag är min barngrupp bland den bästa man kan tänka. Många barn som är lediga vilket gör att de få barn som är här får leka i lugn och ro.
- Idag gillar jag verkligen mitt jobb, sa Josefine och jag kunde inte annat än hålla med. Lungt och skönt och vi har redan hunnit med massor som vi tidigare låg efter med.

Frågade T om jag kunde få åka till ett av hans hemliga svamställen... förstod inte riktigt vad hans svar blev och jag ångrar att jag ringde. Vad skall jag med svamp till...

Saknaden är större än stor. Den känsla som fyllt mig är helt obeskrivbar... Igår gjorde jag det som alla bör göra när de känner sig lite nere. Jag åkte och shoppade! Att jag inte gjort det tidigare. Fick med mig Josefine i eftermiddag, det gäller att hålla sig sysselsatt...
Vardagsliv | |
Upp