I hallen...


- Mamma jag hjälper dig! Jag kan hålla, du kan jobba. Perfekt arbetsfördelning va?! Med hjälp av Labolina kom hyllan upp i hallen. Åh en ny spis till mig, sa hon. Och lådan med Labolinakläder fick en bra plats och ja... det blev ju bra med en tvbänk i hallen.

Och så blev det en ny dag. En tisdag. Och vi har tagit det soft precis så som man gör när kroppen inte riktigt vill må som den bör. Hostan river som knivar och huvudet känns tungt, men det lunkar på och idag känner jag mig mer tillfreds med tillvaron. Med eld i kaminen och fötterna nedstoppade i varma tofflor har vi konstaterat att solen inte orkat titta fram. Inte ännu i alla fall och himlen ser ut som en gräddbädd och Labolina tror nog att solen är hos moser i en helt annan stad.

Så ja, väggarna får vänta idag - för här har vi ingen klättra på väggarna lust idag utan vi ska bara bara bli friska medan vi väntar på att solen skall titta fram. Och kanske, om andan faller sig på ska vi äta en semla eller två.
Livet som mamma, Mitt Hemma, Vardagsliv | |
Upp