Semester

Så var vi framme. Framme hos världens bästa syster yster som tog emot oss med öppna armar. I staden där man stundtals känner sig som en statist i en film, där kulisserna runt omkring är fantastiskt vackra. Jag skojar med T och säger att jag ska visa allt jag kan om Prag.
Vi äter lunch nere i ett valv där de italienska dofterna avlöser varandra. En utsökt laxpasta serveras mig och bubblorna i glaset gör mig avslappnad. Syster beställer hjort och köttet är så mört att det faller i sär.
Vinflaskor kan vara en riktigt snygg inredningsdetalj.

Likaså ett gäng skrivbords lampor som får oss att tänka på en jättelik spindel.
Sen går vi tillbaka till torget där fler bubblor gör oss avslappnade och lyckliga. Jag tänker på Labolina som för ett par månader stod här och tittade fascinerat på de helt enorma såpbubblorna. 

Vi är precis i tid för att se klockringning på det astronomiska uret. 

Därefter tar vi oss över karlsbron trots att regnet börjar falla.
För att bland annat spana in bron med alla de förlovades hänglås.

Trots regn och kalla fötter är Prag otroligt vackert. Vi går hem genom staden till systers bostad och väntar. Väntar på den långa ljusa mannen som skall göra oss sällskap, johan.

Syster tar oss till en tjeckisk restaurang, Kolkovna och T äter sin första kanin. Jag fegar... Kaninen visar sig vara utsökt.

Kvällen avslutas på black Angels där vi beställer in sura, men goda drinkar.

När klockan passerar 00 är jag så trött efter att ha varit uppe sedan 02:30 att ögonen går i kors.

Prag | |
Upp