En sån dag


Dagen då hjärtat klappar lite extra för alla hjärtan i min närhet...

Jag och Labolina kommer ner för trappa, sömnen sitter nästan kvar i ögonen och hostan i liten rosslar nere i hennes små lungor. Hennes sovvarma kropp emot min... Vi pussar på pappan i huset och säger hej då, ha en bra dag på jobbet osv och han viskar i Labolinas öra att ta med dig mamma till köksbordet.

Där på bordet ligger lite kärlek och mitt hjärta slår ett extra slag. Wow, jippi, jippi jublar Labolina och håller hårt i en chokladask. Vi doftar på blommorna som så vackert står där och fyller upp vårt annars ganska vita rum med sin underbart djupt röda färg. 

Myser av att klockan bara är morgon och att detta bara är början på dagen. Vi går upp och jag står med klädhögar runt fötterna och provar klänningar och olika sätt hur jag senare kan ha håret. Labolina svassar runt mig, håller fram kläder och säger oo så sin (fin) och pussar och klappar på mig. Jag gillar dig mamma, jag älskar dig. Mitt hjärta svämmar över lite och vi tar på oss röda kläder och hela tiden fortsätter vi mumla om hur mycket vi tycker om varandra. - vilken start på morgonen alltså!

Sen kan man ju tycka vad man vill om alla dessa nu ska bi fira något speciellt dagarna... Jag älskar att fira och bara för att det är en kärleksdag idag betyder det ju inte att man inte firar kärleken alla andra dagar på året. Men idag, ja idag är det vår dag och inget känns just nu bättre!

Vardagsliv | |
Upp