I Prag

 
Så var vi framme, äntligen. I staden där de vackra gamla byggnaderna avlöser varandra, där man talar ett språk jag absolut inte förstår, där gatorna är fulla av sten och doften av nygräddade crépse fyller våra näsor, där det varma vinet är som allra godast men framförallt - där min syster yster just nu bor.
 
Ja här är vi nu, Labolina och jag efter att vi blivit upphämtade av en taxi på flygplatsen. Som på film när det står en man med en skylt med ditt namn på... Efter att ha lämnat av våra väskor hemma hos Syster, som fortfarande är på jobb, har vi nu hamnat här - mitt på torget i härligaste Prag och den tjeckiska solen lyser på oss. Att jag alldeles nyss klämde mitt finger så illa att jag trodde att det gick av och blodet droppade glömmer jag nästan, för jag är så glad att vi är här.
 
Sen går vi lite vilse, vad vore en stor stad utan att vara lite vilsen? Men jag hittar tillbaka till Systers lägenhet med en sovandes tjej och ett bultande finger. Även om Labolina inte visar det precis när hon vaknar är vi lyckliga när Syster slutar och kommer hem. Och syster yster pussar och kramar på Labolina och mumlar in i hennes hår att hon är så glad att vi är här. Det är äkta kärlek och Labolina mjuknar där i hennes famn och vill berätta allt om vår resa och så mycket annat som händer i hennes liv. 
 
Vi äter mat på en Italiensk resturang och strosar genom Prags gamla stad innan vi sluter våra ögonen för denna dag. Att ha varit uppe sen 03:00 känns, jag behöver vila!
Prag, Resa, Vardagsliv | |
Upp