Homeland i Prag

 
Under stora delar av natten hostar hon så det skär i mig. Syster klappar och hummar in i Labolinas öra att det blir bra, hon blir snart bättre och med trött röst viskar hon att Labolina är det bästa och finaste som finns. Jag är tacksam att jag inte är ensam, vi vet ju alla hur det är att vara sjuk och när barn är sjuka känns det alltid extra jobbigt - även om det bara är en elak förkylning. 
 
Så vi får ta en lugn dag. Precis när jag är redo att gå ut, vi har pratar om att vi skall gå och köpa syster en present borrar Labolina in sin lilla kropp nära mig och säger att hon är trött och visst vill sova. Först tror jag att hon busar och låtsas sova men märker snabbt att hon faktiskt sover - på riktigt och huden känns varm där hon ligger i min famn. 
 
Och där i en lägenhet mitt i gamla stan i Tjeckiens Prag blir vi sittande den här första november dagen. Jag med en flicka i famnen som jag bara lämnar då jag måste uppsöka toaletten och med serien Homeland - säsong 2 som sällskap. En ångest över att vara ända till Prag och sen sitta inne och se en serie föröker göra sig påmind men vad har jag för val? Att ge mig ut med en dålig Labolina som inte har någon glädje över att hennes mamma släpar ut henne? Nä, vi blir kvar i systers soffa och Labolina sover i över fyra timmar innan jag väcker henne och vi går ut till torget innan Syster slutar jobbet och kommer och möter oss.
Film, Livet som mamma, Prag, Resa, Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Så fina bilder du tagit! Tråkigt att N blev sjuk bara... Kram / Jossan j

Upp