Konstigaste bilden

Med nymålade naglar och fix med frisyrer nu på förmiddagen kan man knappast bli annat än lite trött. Vi ligger på fårskinnsfällen med fötterna upp i luften och njuter av tiden tillsammsns. Jag snosar på min dotters hud och tänker jag är precis där jag vill vara!

Tidigare har jag fixat frisyr på Labolina som säkert får sitta i under flera sekunder innan hon tar bort och vill att jag skall göra ny. Sen skall hon fixa frisyr på mig och jag får säkert också behålla min frisyr i flera sekunder, ja innan hon tar ur och vill göra ny. Så håller vi på och vi blåser på våra tår för att naglacket snabbare skall torka. Ibland stannar vi upp under hårborstning när vi skall vara alldeles tysta och lyssna på grannarnas hundar, eller när vi bara måste frisyrpausa för att fnissa lite för detta är ju så roligt.

Vi tittar i nya inredningstidningar som kommit med posten och jag suckar nöjt över stolar, porslin och soffor medan Labolina suckar nöjt över inredningsfåglar, en vacker karaff med ögon på och hundar som skönt ligger i mjuka soffor. Vi hittar saker som absolut kan passa oss, men när Labolina tycker att vi skall träna lite lägger vi undan magasinen.

Vi gör några konstiga övningar som min snart två åriga dotter visar mig och det hela slutar med att vi viker oss dubbla av skratt. Var får du allt ifrån? undrar jag och vi skrattar lite till.

Kärlek när det som allra bäst och som allra enklast och finast.

Vardagsliv | |
Upp