En av de bättre

Tittar ut genom regnblöta fönster på en gråblå himmel.
 
I ett Fjällbacka där regnet smattrar emot rutorna, där havet har en nyans mörkare än himlen, där vinden tar tag och får det att vina om husknuten trampar Labolina omkring och frågar efter att hon själv sovit om jag sovit gott? Svarar henne ärligt att jag inte sovit utan bara vilat i soffan.... I soffan med en ljuvlig kopp kaffe, en ny smak från nespresso som föll mig i smaken och den där fluffiga mjuka filten som vi oftast alla tre vill ha. Ja där satt jag och njöt av min måndag.
 
 
Hon tar i min hand och ser fundersam ut... Jaha, vad ska vi göra nu? frågar hon och vi tittar ut genom fönstert för att konstatera att vi inte vill gå ut, inte just nu i alla fall. Istället blir det en innedag med tända ljus, mysbyxor och kaffebjudning en trappa upp och det är samma konversation vid varje kopp.
- mamma vill du ha kaffe?
- ja tack.
- med mjölk?
- ja tack...
 
Och precis där till tonerna från Jujja och Tomas Wieslander, regnet och vinden, bland kaffekoppar, kaniner, ett gungfår och en trave böcker och en liten snorig Labolina har jag en av de bättre dagar på länge. 
 
Vardagsliv | |
Upp