En storm med kraft

 
 
Vinden riktig tog tag i huset i natt och det var motvilligt jag lämnade den varma sängen idag. Regnet smattrade emot fönsterrutorna och när jag tittade ut flög löven omkring under gatlyktorna. Vilket busväder -storm! Rädd för vilken syn jag skulle mötas av öppnade jag dörren och gick ut. Där låg soptunnan vält med locket öppet gapande och krukorna rullade hit och dit i vinden. Mörkret slöt sig omkring vår gata och påminde om att hösten är här. Men takpannorna verkade ligga kvar och bilarna såg hela ut. Frusen gick jag in till värmen och gjorde mig en kopp te, njöt av lugnet inomhus medan det fortsatte storma ute innan det var dags för jobb. 
 
Hösten har sin charm tycker jag. Levande ljus, varma drycker, naturens vackra färger och snart är det tid för att tända brasor vilket är något jag verkligen ser fram emot. Tänk vad jag länge önskat att vi, hemma i vårt hem, ska kunna tända en brasa när det blir kallt. Vilken mysfaktor brasor ger och nu är det möjlig här hemma - lycka!
 
Snart jobb men innan dess skall jag smyga upp och snusa på de två som står mig så nära att det hugger i hjärtat.
Vardagsliv | |
Upp