En skön start på dagen

God morgon söndag.
 
Steg upp till ett tyst hus och lät T och Labolina ligga kvar för att sova ett tag till. Ja här i den här familjen har vi en liten tjej som älskar att sova. De senaste dagarna har vi fått väcka henne och den där stunden då vi möts av hennes sömniga leende är magisk. Tänk att ännu en dag tillsammans väntar.
 
Men jag gillar den där stunden på morgonen när man kan sitta och filosofera över en lagom varm kopp te. Njuta av tystheten inomhus och gå fram och tillbaka i mjuka tofflor samtidigt som man lyssnar på ljuden utifrån. Fjällbacka bjuder åter på sol men idag även en del vind. Igår när solen sken hela dagen kom jag på mig själv med att verkligen, och då menar jag verkligen njuta av den värme solen gav. Med allt regn som varit senaste tiden har jag nästan glömt bort hur härligt det kan vara.
 
Förundras varje höst över hur vacker naturen blir på hösten och kanske är färgklickarna här och där ett måste för att vi sedan skall orka en grå och kanske vit vinter.
Vardagsliv | |
Upp