En väntan som snart är över

Vår lilla stora tjej som agerat hjälpreda här idag. 

 

Skulle kunna börja detta inlägg med att förklara mig och min frånvaro och berätta vad jag sysslat med den senaste tiden, men jag tror vi skippar det för den här gången. Istället väljer jag att blicka framåt och idag har jag och Labolina tjuvstartat med att plocka fram julen.

För mig är adventsstakar, stjärnor och annat julpynt något jag tar fram helgen, om inte natten innan 1:a advent men här i Fjällbacka har så många redan tagit fram sitt så då bestämde jag mig att göra detsamma. Kanske är det ett trist väder som gjort att de med hus här väljer att inte åka hit så ofta nu? Kanske därför de redan ställt fram sina stakar och stjärnor på timer?

Labolina hjälpte mer än gärna till att plocka fram vårt pynt. Tänk vilken lycka att få trycka på alla knappar, vara med och se att alla lampor fungera och placera ut och ändra om. Vissa stunder torkade jag min lätt fuktiga panna då jag placerade ut och Labolina placerade om. Men vad gör väl det? Vi skrattade och hade en härlig stund. T? Ja han skulle ta tio minuter i soffan, tio minuter som blev många fler. Men det gjorde ju inget det heller. Nä Labolina tyckte nog det var roligt att emellanåt hoppa till när pappa drog ett par djupa snarkningar och hon gick omkring här hemma och gjorde schyyy ljud åt mig eftersom pappa sov.

 

Ja snart är väntan över, första december nalkas. Eller är det då väntan börjar? Hur är det för dig?

Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

Ja snart bär det iväg!! spännande! Kram /Jossan J

Upp