Sötsug?

Tro på dig själv, kämpa för det du tror på! Jag tror och nästan vet att du klarar det!!

Ok, jag kämpar mot sötsuget som verkar vara större än någonsin!! För min del verkar det som om jag bestämmer mig från att avstå något finns det inget som upptar mina tankar som just det jag skall avstå... Lite som tänk INTE på en rosa elefant med skidglasögon! Vad tänker du då på? Säkert just en rosa elefant med skidglasögon...

Igår jobbade jag verkligen för att stå emot sötsuget som var stort som jag vet inte vad!! Jag satt och tänkte på precis allt sött jag var sugen på; åh tänk om jag skulle göra mig en kopp kaffe och doppa några sådana där suppper goda ballerina kladdkaka kakor... eller hade vi inte några chokladbitar kvar???


Till slut kände jag att nej, nu går det inte mer. Jag var besegrad! Gick för att kolla om det fanns någon chokladbit kvar vilket det gjorde. De låg två små milkyway på köksbänken till min (o)lycka:) Tog dessa två, ja jag kunde ju knappas låta en liten stackare ligga kvar ensam och skulle just gå och sätta mig i soffan och riktigt synda på min choklad när jag fick syn på salladskålen som stod precis bredvid där chokladbitarna legat med sallad kvar från middagen...

Helt plötsligt kunde jag ju inte välja chokladen framför salladen, hur gärna jag än ville så det slutade med att jag åt upp salladen och satt och tittade på de förbaskade chokladbitarna. 1-0 till mig mot sötsuget.

Kan bara inte för mitt liv fatta hur svårt det skall till att vara, men nu jäklar skall jag verkligen jobba för att stå emot!! Jag kan ju verkligen inte å ena sidan klaga på mage m.m och sedan sitta och trycka i mig sådant som jag vet bygger på kulan på magen...

Jag tänker att det kommer bli skittufft i ett par dagar framöver men att det sedan avtar, jag menar - det måste det göra för att jag över huvudtaget skall klara detta!!
Sedan körde jag ett superjobbigt bodypump pass och var riktigt nöjd med min dag. Idag har det varit än svårare men än så länge har jag lyckats stå emot.

Är ni med mig i kampen mot det som inte gör oss något gott?!? Jag vet att vi kan bara vi ger oss f*n på att vi skall klara det!
Träning | |
#1 - - Lena:

Blev SÅ glad av detta inlägg! Guuud va duktig du är, bara älskar din inställning!!



Upp