En kväll i juni

 
En kväll i juni då ljuset är så där speciellt och magiskt att människor världen över kommer hit för att måla i just detta ljus.
 

Så blev det kväll och här i Fjällbacka strålar solen in genom husets fönster och gör det varmt och alldeles härligt. Det är ett speciellt ljus vi har just här och många väljer att göra konstverk i just detta ljus.Ta bara skagemålarna som exempel. Wow vilka målningar som kommer därifrån.När man fotograferar är detta ljus blir det alltid något extra med bilden, det behövs knappast någon större redigering utan ljuset i bilden gör det mesta.
 
Tidigare i kväll innan jag tog Labolina ur sin ormgrop där hon satt och vräkte sig med sina leksaker, förberedde jag dessa drycker. Ett glas till mamman och en flarre till dottern och i soffan småtittade vi lite på fotbollen samtidigt som vi väntade på att pappan i huset skulle komma hem. Helt slut kände jag mig efter att ha gett mig på något jag aldrig tidigare gjort och förhoppningsvis väldigt sällan mer skall behöva göra. En riktig karlsyssla kan jag tycka för min pappa har alltid gjort detta hemma hos oss och sedan har det bara blivit så att T tagit över den sysslan här hemma hos oss nu.
 
Men ikväll tänkte jag att vad tusan, visst skall väl jag också kunna - åt fanders med alla kvinnosysslor vs manssysslor! Så drog jag på mig handskar och tog ett par djupa andetag innan jag gav mig på avloppet i duschen. Men såhär i efterhand tycker jag, faktiskt, att T fortfarande kan få ha det som en av sina sysslor. Nu vet jag att jag "kan" och mer behöver jag inte veta.
Vardagsliv | Avlopp, Rosé, Skagenmålarna, Välling, kvinnosyssla vs manssyssla | |
Upp