En efterlängtad

Så var den äntligen här: min semester och även om jag valt att kalla den för föräldraledighet så är det semester det är och semester som det skall vara. Konstgt det där, att även om jag "bara" arbetat en dag i veckan så är det sådär gott att nu får vara ledig, helledig och bara vara mamma och mysa med det största som finns - familjen.
 
Jag satt där i bilen med en bubblande känsla i magen av lycka när jag for hemåt för att hämta upp Labolina och tillsammans skrattade vi och gosa och tyckte att detta med semester och sommar - det är något bra. Ja vi var så till oss, jag för att ha semester och få träffa Labolina efter en dags jobb och hon för att få träffa mig efter en dags jobb och min glädje tycktes smitta av sig på henne. Jag sjöng i bilen och bara njöt och solen lyste in på oss och gjorde oss smått svettiga, men vad gör väl det om man är sådär semesterglad?
 
Stannade och köpte hem mumsig mat till mig och T för att fira allt detta goda, härliga och vi dukade upp till fest på vår lilla balkong. Labolinas ormgrop fick flytta upp den också och där satt vi och åt, skrattade, hjälpte Labolina som föll, åt, drack, hjälpte Labalina som just nu är inne i en "slänga iväg sakerna och hämta det till mig" period, skrattade, hjälpte Labolina med nått mer, åt, gav Labolina mat, drack och ja så höll vi på. Till slut låg vi alla tre i ormgropen och bara myste och pratade om vilken himla tur vi har... med så himla mycket.
 
 
Vi pratade om vad som varit och vad som komma skall och där i solnedgången skålade vi för livet som just vi får leva.
 
 
Vardagsliv | |
#1 - - Emma :

Lycka, för det är ni värda! <3

#2 - - Anonym:

Ser väääldigt smaskigt ut! /Jossan J

Upp