En efterlängtad sol

 

Ett par minuter som så ofta går så snabbt så snabbt, jag tänker på dagens rast. Ibland hinner jag knappt fatta att jag "är på rast" innan den är slut. Så det där med att underbart är kort stämmer verkligen ofta när jag har rast.


Solens strålar dränker mig med värme och jag lapar i mig all värme som det bara går och hoppas av hela mitt hjärta att den, solen, är här för att stanna om så bara för ett tag. Gärna med lite värme men jag vill absolut inte be om för mycket. 

Labolina är hemma med sin mormor och jag är alltså på jobb och under min rast fortsätter jag i mina tankar att planera och gå igenom min tänkta nya verksamhet. Tänk om jag faktiskt skulle kunna få detta att gå igenom, tänk om det skulle bli lyckat och wow vilken härlig surprise det skulle bli för detta är verkligen ett helt nytt område för mig.

Sen är det det där med midsommar som finns i mina tankar. Svensk midsommar är magiskt och för oss blir detta första med Labolina och bara det gör att jag bubblar av lycka inombords. Finaste tjejen som snart varit utanför magen lika länge som inuti, ja just hon ska fira med oss. Jag längtar efter sill, färskpotatis, gräslök, nubbar och jordgubbar, men inte minst efter mina vänner. 

Midsommar är liksom lite av ett startskottet för sommaren om du frågar mig. Starten på en längre ledighet och en skön avslappnad tillvaro... Ett par dagar till, sen är vi där.
Vardagsliv | |
Upp