En dag till

En härlig bild på jordgubbarna vi åt upp förra midsommar...
 
Så var det dagen före... dagen före midsommar och här hos oss på västkusten i Fjällbacka skiner solen som  aldrig förr och vinden kommer och går lite som den vill. När den är här är den tyvärr inte allt för varm men i de stunder då det är lä är det riktigt, riktigt gott och jag önskade nästan att midsommarafton skulle firas och vara idag.
 
Men så är det ju inte utan midsommar är och ska firas imorgon och vi håller tummar och tår för att det skall vara fint väder även då. T har arbetat som en tok långt in på nattens timmar med våra utemöbler och vi har riktigt stora härliga planer för hur vi vill ha det på vår terass. 
 
Labolina lämnade hemmet med sin farmor och jag fick en ledig dag där jag kände mig lite smått stressad över att fixa allt sånt där som inte längre går att göra med en liten bebbe runt omkring som ständigt kräver min uppmärksamhet. Hade såå mycket att ta tag i att jag knappt visste i vilken ände jag skulle börja och redan när  bilen rullade iväg började jag längta. Längta som en tok efter det absolut finaste som finns i mitt liv. Visst är det konstigt det där med att längta? Ibland ramlar det över mig utan någon som helst rimlig förklaring...
 
Men i morgon är det som sagt midsommar och Labolina firar dagen med oss, vår första midsommar som familj. För mig känns detaa större än störst!
Vardagsliv | |
Upp