Klagomuren

Helgens tulpaner står fortfarande och ger lite liv åt hemmet...

Helt ärligt är det skitsvårt att inte tänka på sömn som jag tidgare lovat mig själv... speciellt en dag som denna då jag går runt som en zoombi som knappt vet ut eller in.
Igår hade Nellie svårt att somna och 01:15 bestämde hon sig för att det var nog med sovande - åt lite och somnade näääästan men vaknade och belv pigg när jag försökte lägga henne på kudden. Sedan låg vi där, hon och jag, och var irriterade för olika saker...

Vid 04 klumpade sig halsen på mig och stora tårar rullade nedför mina kinder och jag frågade mig själv hur i h*vete jag någonsin kunnat önska mig detta?!? En hemsk tanke jo jag vet, men där och då när tröttheten bet sig fast i mig kom den vare sig jag ville eller ej. Naturligvis skulle jag aldrig byta ut vad jag nu har, en underbart härlig dotter! Men jag önskar såå att hon ville ge oss lite sömn. Aldrig hade jag väl kunnat ana hur mycket sömn betyder för mig och mitt välmåeende.

Nöjd blev hon då hon fick titta på min mobil. Startade upp ett bildspel över de kort jag tagit, men efter att ha sett korten rulla om och om igen ville hon ha något annat. Ja vad gör man sådär mitt i natten? Jo man sätter igång den här filmen dubbad på ett språk jag inte kan och får en nöjd tyst dotter.
Jag längtade något oberskrivligt efter fredag, då jag i ett sådant här fall kunnat väcka T och be honom ta över... för jag har inte hjärta att göra det då jag vet att han skall upp och arbeta. Han säger dock att jag måste be om hjälp, att vi är två med Nellie...

Någon gång efter 04:30 somnade hon och jag kort därefter och sedan sov vi till 11 (- när hon kort vaknade för att äta) och en liten röst viskade till mig att detta är vanisnne du måste gå upp Johanna annars vänder du snart på dygnet, men tröttheten vann för jag orkade verkligen inte.

Så idag har vi inte gjort många knop, lagat mat och gått en promenad i solen. Varit en sväng hos mamma och pappa för att dricka en kopp kaffe samt försökt hitta det positiva i dagen. Under promenaden lyckades jag till en viss del, vi har haft en underbart vintrig dag här i Fjällbacka... men humöret sjönk då T dissade mitt arrangemang så att vi skulle kunna gå och träna samtidigt med barnvakt.
Vardagsliv | |
#1 - - Emma:

En bra regel: tankar och ord mellan 00.00-05.30 finns det alltid förlåtelse för!!!

#2 - - Emma:

En bra regel: tankar och ord mellan 00.00-05.30 finns det alltid förlåtelse för!!!

#3 - - Anonym:

Önskar jag inte kände igen mig så väl... Zzz... /Jossan j

Upp