Tar igen oss


Nytt doftljus från granit lyser upp kvällen för oss här i Fjällbacka.


Ny vecka och vi startade dagen med stress - skulle iväg på babysim och efter att jag skrapat rutorna på bilen gick förardörren inte att stänga! Efter många om och men lyckades jag stänga den och vi kunde köra iväg. Hamnade bakom en segis i trafiken och tur var kanske det för vägarna var riktigt hala och segisen tvingade stressade mig att köra saaaakta.
Babysimmet var skoj, Nellie dök för första gången och vi tränade på att flyta. Även om jag var nervös som tusan så kände jag mig mer säker än förra gången. Tänk att vatten kan vara så häftigt på så många olika sätt...

Nu tar vi igen oss här hemma efter ännu en jobbig natt. Det där med att det är så att ha småbarn och det kommer bli bättre ger jag just nu inte mycket för. Jag vet att det inte behöver vara såhär och i vårt fall bli det bara värre och värre. Visst kommer det att ändras, men det är nu vi är trötta och det är nu vi behöver vilan... Jag fick en släng av "sömnpippi" alltså att jag bara tänkte på sömn i olika former och hur vi skulle kunna göra för att Nellie skulle sova bätter på nätterna, men nu skall jag släppa allt detta- det blir som det blir. Jag ska sluta klaga på min sömnbrist och på att min dotter inte vill sova om nätterna för det finns så mycket roligare och trevligare saker att lägga energin på.

Ikväll skall jag på spinning och därefter har jag och T en dejt - jippi:) Alldeles fånigt, välbehövligt underbart, glöm inte att skapa tillfällen för er.
Vardagsliv | |
Upp